Η Διεύθυνση ΚΕΠ, σε εφαρμογή των άρθρων 186 & 257,του Ν.3852/2010 ΦΕΚ 87/Α/07-06-2010(Νόμος Καλλικράτη) και σύμφωνα με το άρθρο 20 του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας(ΟΕΥ) του Δήμου (ΦΕΚ 864/Α/10-04-2013), έχει ως βασικό στόχο την παροχή διοικητικών πληροφοριών για την ταχεία διεκπεραίωση των διοικητικών θεμάτων των πολιτών, από την υποβολή της αίτησης μέχρι την έκδοση της τελικής πράξης, σε συνεργασία με τις καθ’ ύλη αρμόδιες υπηρεσίες.
Εκδίδει σχετικά δελτία τύπου και τα προωθεί στα τοπικά ΜΜΕ, αναρτώντας τα παράλληλα και στην ιστοσελίδα του Δήμου, διαχέοντας άμεσα την πληροφόρηση στους πολίτες. Η Διεύθυνση στα κύρια καθήκοντά της έχει επίσης την ευθύνη, τον συντονισμό και την εποπτεία της λειτουργίας των υπηρεσιών του Ενιαίου Κέντρου Εξυπηρέτησης(ΕΚΕ), των τεσσάρων (4) ΚΕΠ του Δήμου που λειτουργούν ως ανεξάρτητα τμήματα στις έδρες των Δημοτικών Ενοτήτων, καθώς και την ευθύνη της εύρυθμης λειτουργίας των τμημάτων της:
Καθήκοντα Τμήματος:
1) Ενημερώνει και πληροφορεί τους πολίτες για τις ενέργειες που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση διοικητικών υποθέσεων σχετικών με τις δημόσιες υπηρεσίες, καθώς και για τις αρμοδιότητες και τις διαδικασίες των ΚΕΠ με τα απαιτούμενα κάθε φορά δικαιολογητικά.
2) Εφοδιάζει τους πολίτες με πληροφοριακά ή άλλο έντυπο υλικό (π.χ. Υπεύθυνες δηλώσεις, Εξουσιοδοτήσεις, αιτήσεις προς τα τμήματα του Δήμου).
3) Παραλαμβάνει τις αιτήσεις πολιτών για την διεκπεραίωση υποθέσεων τους από τις υπηρεσίες του Δημοσίου (οι οποίες εμπίπτουν στις αρμοδιότητες των ΚΕΠ), ελέγχει την πληρότητα τους και σε περίπτωση που για την διεκπεραίωση της υπόθεσης απαιτούνται δικαιολογητικά, που δεν υποβάλλονται μαζί με την αίτηση, τα αναζητά και τα παραλαμβάνει με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο από τις αρμόδιες υπηρεσίες, μετά από σχετική εξουσιοδότηση των πολιτών.
4) Διαβιβάζει πλήρεις τους φακέλους των υποθέσεων των πολιτών στην αρμόδια για την διεκπεραίωση τους υπηρεσία, με οποιοδήποτε πρόσφορο τρόπο.
5) Παραλαμβάνει από τις αρμόδιες υπηρεσίες τα τελικά έγγραφα που έχουν ζητηθεί από τους πολίτες και μεριμνά για την παράδοση τους στους πολίτες, είτε με ταχυδρομική αποστολή, είτε ιδιόχειρα, μέσω του ΚΕΠ.
6) Παρέχει διάφορες υπηρεσίες στους πολίτες σύμφωνα με τον γενικό σχεδιασμό των ΚΕΠ όπως επικύρωση εγγράφων, θεώρηση γνησίου υπογραφής, χορήγηση παραβόλων, βεβαιώσεις ταυτοπροσωπίας ανηλίκων, αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας κτλ.
7) Υποδέχεται αιτήσεις πολιτών μέσω της Διαδικτυακής πύλης της Δημόσιας Διοίκησης “ΕΡΜΗΣ” www.ermis.gov.gr και του κεντρικού Πανελλαδικού Τηλεφωνικού Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών 1502, η διεκπεραίωση των οποίων εμπίπτει στις αρμοδιότητες των ΚΕΠ. Εκτελεί τις διαδικασίες σχετικές με τα ψηφιακά πιστοποιητικά της Διαδικτυακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης “ΕΡΜΗΣ” (π.χ. ψηφιακές υπογραφές).
8) Εξυπηρετεί παράλληλα και τα αιτήματα πολιτών και επιχειρήσεων που κατατίθενται στο ΚΕΠ (0316) στην πόλη της Σάμου, που λειτουργεί και ως ΕΚΕ (Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης www.eu-go.gr), σύμφωνα με το άρθρο 1 του ΦΕΚ 1561/β/23-09-2010.
Αποκεντρωμένα Τμήματα:
Τμήμα Εξυπηρέτησης Πολιτών – Πυθαγόρειο
Αναπληρωτής Προϊστάμενος:
Καθήκοντα Τμήματος:
1) Παραλαμβάνει τα αιτήματα των πολιτών και τα δικαιολογητικά τους από το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πολιτών. Ελέγχει την πληρότητα των αντίστοιχων φακέλων και σε περιπτώσεις λαθών ή ελλείψεων στους φακέλους, επικοινωνεί με τους πολίτες για τις απαραίτητες διορθώσεις ή συμπληρώσεις, αντίστοιχα.
2) Προωθεί τα αιτήματα για την διεκπεραίωσή τους στις αρμόδιες υπηρεσίες με τον καταλληλότερο τρόπο (π.χ. Ταχυδρομικά, με FAX, με επιτόπου επίδοση, ηλεκτρονικά). Οργανώνει, ομαδοποιεί και καταγράφει σε καταστάσεις την αποστολή φακέλων. Αρχειοθετεί τις καταστάσεις αποστολής των ταχυδρομικών εξόδων και ενημερώνει ηλεκτρονικά το Υπουργείο Εσωτερικών μέσω του συστήματος σύμφωνα με την σύμβαση διεκπεραίωσης αλληλογραφίας μεταξύ ΥΠΕΣ-ΕΛΤΑ ΑΕ. Ελέγχει την ενημέρωση του συστήματος καταγραφής των ταχυδρομικών εξόδων και των άλλων ΚΕΠ ευθύνης της. Αρχειοθετεί τα έξοδα/έτος για έλεγχο όποτε χρειαστεί.
3) Παρακολουθεί τη διαδικασία διεκπεραίωσης, επικοινωνώντας όταν απαιτείται με τις αρμόδιες υπηρεσίες. Μεριμνά για την τήρηση των νόμιμων χρονικών προθεσμιών. Αρχειοθετεί, όπου απαιτείται, τα αιτήματα των πολιτών.
4) Παραλαμβάνει τα σχετικά έγγραφα από τις Υπηρεσίες, ενημερώνει σχετικά το Πληροφοριακό Σύστημα των ΚΕΠ και τα διαβιβάζει στο Τμήμα Εξυπηρέτησης των Πολιτών για την παράδοση τους στους πολίτες.
5) Συγκεντρώνει, ελέγχει, ομαδοποιεί και διαβιβάζει στις αρμόδιες υπηρεσίες δικαιολογητικά μαζικών εργασιών που εκτελούν τα ΚΕΠ (π.χ. Έκδοση Δελτίου Μετακίνησης ΑΜΕΑ, ταχυδρομικές χρεώσεις των ΚΕΠ, έκδοση δελτίων κοινωνικού τουρισμού).
6) Διεκπεραιώνει την αλληλογραφία της Διεύθυνσης, τηρεί το πρωτόκολλο εισερχομένων και εξερχομένων εγγράφων και το αρχείο αλληλογραφίας της, ενώ φροντίζει και για την εκκαθάριση του αρχείου της.
Στα ΚΕΠ ο πολίτης μπορεί:
Δημοφιλείς υπηρεσίες που παρέχει το ΚΕΠ:
Ωράριο λειτουργίας των ΚΕΠ του Δήμου Σάμου:
Στο Δήμο Ανατολικής Σάμου λειτουργούν δύο (2) Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) Το κεντρικό στην πόλη της Σάμου και ένα περιφερειακό στην έδρα της Δημοτικής Ενότητας Πυθαγορείου με την μορφή αυτοδύναμου τμήματος.
Στο Κ.Ε.Π. (316) της Πόλεως Σάμου, εφαρμόζεται συνεχές ωράριο λειτουργίας (καθημερινά 08:00 – 19:30 και Σάββατο 08:00 – 13:30).
Στο Κ.Ε..Π (0099) του Πυθαγορείου εφαρμόζεται 5νθήμερο ωράριο λειτουργίας Δευτέρα-Παρασκευή. 07:30 – 15:30.
Σάμος
Το Νησί του Πυθαγόρα
Πλατεια Δημαρχείου
ΤΚ 83100, Σάμος